Ing. Marek Bernard - Externí ekonom & finanční ředitel
Pomáhám firmám zvyšovat jejich zisk
Řízení podnikových financí & Analýzy hospodaření & Controlling & Reporting
Pomáhám malým a středním firmám v následujících oblastech:
Řízení podnikových financí
- Financování společností - bankovní i nebankovní
- Vypracování podkladů pro banky a leasingové společnosti
- Snižování finančních nákladů
- Řízení cash-flow
- Řízení pracovního kapitálu (pohledávky, závazky, zásoby)
- Platební styk včetně dokumentárních plateb
Analýzy hospodaření & Controlling & Reporting
- Pravidelné zpracování finanční analýzy
- Vypracování finančního plánu (rozpočtu) - roční, víceletý
- Vytvoření controllingového a reportingového balíčku na míru
- Pravidelné zpracování controllingového a reportingového balíčku
- Vytvoření a následný pravidelný monitoring a reporting KPIs
- Zvyšování výkonnosti firem - maximalizace zisku
- Snižování provozních nákladů
- Ad-hoc analýzy
- Konzultace v oblasti finančního & manažerského účetnictví
- Mezipodnikové srovnání
- Zavedení a následný monitoring interního kontrolního systému
- Konzultace pro pracovníky ekonomických oddělení
Proč využít externího ekonoma, finančního ředitele
- Majitel firmy spoluprací s externím ekonomem, finančním ředitelem ušetří svůj čas, který může věnovat dalšímu rozvoji firmy nebo osobním zájmům a koníčkům
- Platíte pouze za odvedenou práci na základě vašich potřeb a požadavků
- Nemáte žádné vedlejší náklady na zaměstnance jako například:
zdravotní a sociální pojištění
pořízení výpočetní techniky
náklady na telefony
stravenky
benefity
mzda v době dovolené - Jako externí ekonom s sebou přináším zkušenosti z předchozího působení v různých společnostech
- Jako externí ekonom s sebou přináším pohled zvenčí, který není zatížen provozní slepotou
- Možnost sdílení zkušeností a best practice s ostatními firmami, se kterými externí ekonom spolupracuje
Otázky, které by si měl zodpovědět každý majitel malé nebo střední firmy
- Máme jasnou strategii do budoucna?
- Máme vypracovaný finanční plán (rozpočet) společnosti a v jaké struktuře (roční, víceletý)?
- Jak často porovnáváme skutečnost s plánem?
- Jaké využíváme manažerské výstupy z účetnictví?
- Máme stanovené KPIs (klíčové ukazatele výkonnosti)?
- Jak postupujeme v případě negativních odchylek od plánu (máme akční plány)?
- Máme vypracovaný plán cash flow - krátkodobý, dlouhodobý?